جنس ورق‌های کانال کولر

جنس ورق‌های کانال کولر

جنس ورق‌های کانال کولر و هر آنچه باید در مورد آن بدانیم.

امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی نسبت به گذشته‌ای  نه‌چندان دور، خانه یا ساختمانی را نمی‌توان پیدا نمود که فاقد سیستم سرمایشی و گرمایشی باشد.

در اکثر ساختمان‌ها با توجه به جغرافیای مکانی، استفاده از کولرهای آبی خصوصاً در مناطقی که دارای آب‌وهوایی خشک می‌باشند، متداول است. بنا به دلایلی که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت می‌بایست به کانال‌کشی کولر که شامل ساخت و نصب کانال کولر و عایق‌بندی اصولی آن می‌باشد توجه ویژه‌ای مبذول داشت. کانال‌های کولر وظیفه انتقال هوای خنک به داخل مجموعه موردنظر را بر عهده‌دارند که اگر در فرایند ساخت و نصب و عایق‌بندی به نکات ریز و مهمی توجه نشود، نهایتاً نتیجه مطلوب که همانا داشتن سیستم سرمایش عالی و بدون نقصی می‌باشد حاصل نمی‌گردد.

کانال های چهارگوش

نکات مهم:

 از نکات مهمی که شاید زیاد به آن‌ها توجه ای نمی‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت انتقال باد: یکی از موارد مهم در طراحی کانال‌ها و موقعیت قرارگیری کولر می‌باشد که اگر به آن توجه نشود میزان هوای ورودی به محیط یا بسیار کم بوده که کارایی ندارد و یا بسیار زیاد بوده که باعث آزار ساکنین می‌شود.
  • صدای کولر: که اغلب در ساختمان شنیده می‌شود و باعث آزار ساکنین  می‌گردد، لذا بایستی به آن توجه ویژه‌ای داشت.
  • حرارت محیط: از نکات مهم، توجه به جغرافیای مکانی و محل موردنظر می‌باشد، که می‌بایست با توجه به حرارت محیط، اندازه کانال‌های کولر طراحی شود که چه حجمی از باد را انتقال دهند.
  • کنترل نشتی باد: درصورتی‌که کانال‌های ساخته‌شده نشتی داشته باشند باعث هدر رفت باد کولر و در مواردی آسیب به ساختمان می‌شوند.
  • نقشه مناسب: به‌طور حتم نقشه‌ای متناسب با نقشه داخلی و ساختار محل موردنظر می‌تواند در کاهش هزینه ساخت و استفاده از متریال و بازده ای بالای سرمایشی نقش مؤثری داشته باشد. در مواردی دیده‌شده که در بعضی از ساختمان‌ها، سیستم کانال‌کشی نه‌تنها باعث خنک شدن محیط نمی‌شود بلکه اصطلاحاً باعث دم کردن محیط نیز می‌گردد.


    جهت برخورداری مطلوب از سرمایش کولرهای آبی می‌بایست ابتدا به نحوه تولید و سپس نصب دقیق و بدون نقص کانال‌های کولر و نهایتاً دریچه‌های کولر توجه ویژه مبذول داشت. چراکه اگر هرکدام از مراحل فوق، بدون دقت کافی و با استفاده از متریال نامناسب صورت گرفته باشد، به شما اطمینان می‌دهیم که حتی اگر از بهترین کولرها هم استفاده نمایید، به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. پس برخورداری از سیستم کانال‌کشی مناسب، به‌طور حتم از تحمیل هزینه‌های اضافی شامل مصرف برق و انرژی زیاد، استهلاک سیستم سرمایشی و حتی در مواردی دوباره‌سازی و کانال‌کشی مجدد جلوگیری خواهد نمود. جنس ورق‌های کانال‌های کولر از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد، پس بایستی به جنس و ضخامت آن توجه ویژه داشت. کارگاه فنی پویان گسترش با برخورداری از تیمی متخصص و مجرب و استفاده از متریالی مرغوب به این نیاز مهم توجه خاصی دارد.

کانال کولر چهارگوش

جنس ورق‌های کانال کولر:

بهترین متریال برای ساخت کانال‌های کولر ورق گالوانیزه می‌باشد. امروزه در بازار انواع ورق‌های کانال کولر باکیفیت‌ها و ضخامت‌های متفاوتی وجود دارد که با توجه به خواست مشتری و البته مشاوره‌ای که از طرف گروه تخصصی کارگاه فنی پویان گسترش به مشتری محترم ارائه می‌گردد، سعی می‌شود با کمترین هزینه ممکن به بیشترین و مطلوب‌ترین بازده ای موردنظر برسیم، که همانا کانال‌کشی استاندارد با طول عمر بالا می‌باشد، چراکه اگر این‌گونه نباشد، بعد از چند سال سیستم کانال‌کشی مستهلک‌شده و کارایی خود را از دست می‌دهد و باعث ایجاد هزینه‌های مختلفی می‌گردد.

ضخامت ورق‌های کانال کولر:

همان‌طور که قبلاً نیز به آن اشاره شد، یکی از اصول مهم در کانال‌کشی، کیفیت ورق‌های بکار برده شده در هنگام ساخت می‌باشد. ضخامت ورق‌های بکار رفته در کیفیت سرمایشی و ماندگاری کانال‌های ساخته‌شده و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی در درازمدت تعیین‌کننده می‌باشند. هرچند بکار بردن ورق‌های ضخیم‌تر مستلزم صرف هزینه بیشتری می‌باشد، ولی نباید از آن چشم‌پوشی نمود، چراکه ورق‌های نازک و بی‌کیفیت و غیراستاندارد، نهایتاً در آینده، هزینه بیشتری را بر مصرف‌کننده تحمیل خواهند نمود.

کانال کولر چهارگوش

دلایلی که باعث می‌شوند تا ما به شما پیشنهاد نماییم از متریال مرغوب استفاده نمایید.

  • استفاده از ورق‌های باضخامت کم در ادامه باعث اتلاف انرژی و افزایش مصرف برق شما می‌شود. چراکه بیشتر سرمایش ایجادشده، اتلاف شده و به هدر می‌رود و از طرفی هوای گرم بیرون با وارد شدن به کانال‌های کولر مشکل را دوچندان می‌نماید. که به این موارد بایستی استهلاک سیستم سرمایشی (کولر) و در ادامه خرابی قطعات آن را نیز اضافه نمود، چراکه به علت عدم برخورداری از سرمایش موردنظر، کولر می‌بایست ساعات بیشتری و با مصرف انرژی بیشتری به کار بپردازد.
  • مورد دیگری که باعث می‌شود نهایتاً مجبور به تعویض سیستم کانال‌کشی شوید، پوسیدگی ورق‌های گالوانیزه نازک و بی‌کیفیت بکار رفته می‌باشد. درحالی‌که ورق‌های گالوانیزه باکیفیت و ضخامت مناسب، سال‌های سال بدون کوچک‌ترین مشکل و پوسیدگی به کار خود ادامه می‌دهند. در مواردی به خاطر داخل کار بودن کانال‌های کولر، حتی از پوسیدگی و عدم کارایی کانال‌ها مطلع نخواهید شد و دور باطل صرف انرژی و استهلاک سیستم سرمایش به وقوع خواهد پیوست، که اگر بخواهید مشکل را اساسی حل نمایید می‌بایست سیستم کانال‌کشی رو به‌طور کامل تعویض نمایید.
کانال کولر چهارگوش

سخن پایانی:

در ادامه اگر نکات بالا را رعایت کرده باشید یک اصل مهم و نهایی نیز در کیفیت سیستم سرمایش شما وجود دارد، که آن‌هم توجه به فرایند و کیفیت تولید کانال‌های کولر می‌باشد، که اگر فرایند تولید مناسب نباشد، باوجود استفاده از متریال مرغوب نهایتاً تمامی هزینه‌های انجام‌شده به هدر خواهد رفت و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. به‌طور حتم استفاده از ابزارها و دستگاه‌های حرفه‌ای و به‌روز، در کنار تجربه عملی و مهارت گروه سازنده کانال کولر و توجه به نقشه ساختمان و طراحی دقیق سازه موردنظر، می‌توان به نتایج مطلوب موردنظر رسید.

کارگاه فنی پویان گسترش هنگام اجرای پروژه‌ها محوله به موارد زیر توجه ویژه‌ای دارد:

  • بکار بردن ابزارهای مناسب و دستگاه‌های حرفه‌ای و بروز.
  • طراحی دقیق و مهندسی سازه پیش از ساخت.
  • بکار بردن متریال مرغوب باضخامت مناسب با توجه به موقعیت و نیازهای پروژه.
  • بکار گیری نیروی ماهر و حرفه‌ای جهت ساخت سازه موردنظر.
  • نصب اصولی و عایق‌بندی حرفه‌ای سازه.
برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
دریچه شوتینگ زباله

دریچه شوتینگ زباله

دریچه شوتینگ زباله که اصطلاحا با نام درب شوت زباله شناخته می‌شود، یکی از اجزای اصلی سیستم شوتینگ زباله بوده که در ساختمان های مرتفع و برج های بلند مرتبه، ...
ادامه مطلب
قیمت شوتینگ زباله

قیمت شوتینگ زباله

قیمت شوتینگ زباله چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ همواره یکی از مشکلات فرهنگ آپارتمان نشینی، مسئله خارج کردن زباله‌ها به محیط بیرون از ساختمان است. پایین آمدن ...
ادامه مطلب
تهویه مطبوع

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع را می توان سیستمی برای فراهم کردن شرایطی استاندارد در فضا دانست؛ بدین گونه که با استفاده از این دستگاه دما، فشار، کیفیت و رطوبت هوا در سطح ...